dba.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeSoru & Cevap | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kalite kavramına Giriş | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Chapter 1 |
2 | Toplam Kalite Yönetimi’nin prensip ve uygulamaları | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Chapter 2 |
3 | Toplam Kalite Yönetimi’nin araç ve teknikleri | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Chapter 3 |
4 | Toplam Kalite Yönetiminin araç ve teknikleri | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Chapter 3 |
5 | İstatistik’in Temel Kavramları | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Chapter 4 |
6 | Değişkenler için Kontrol Çizelgeleri | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Chapter 5 |
7 | Ara sınav | |
8 | Olasılık Teorisi’nin Temel Kavramları | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Chapter 7 |
9 | Nitelikler için Kontrol Çizelgeleri | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Chapter 8 |
10 | Nitelikler için Kontrol Çizelgeleri | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Chapter 8 |
11 | Niteliklerle Kabul Örneklemesi | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Chapter 9 |
12 | Niteliklerle Kabul Örneklemesi | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Chapter 9 |
13 | Güvenilirlik | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Chapter 11 |
14 | Yönetim ve Planlama Araçları | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Chapter 12 |
15 | Vaka çalışması sunumları | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Ders Kitabı: Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Kitabın powerpoint sunumlarından yararlanılır. Text Book: Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009Power points of the text book are used. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Total Quality Management. Besterfield, D.H., BesterfieldMichna, C., Besterfield, G.H., and BesterfieldSacre, M. 3rd Edition, PrenticeHall, New Jersey, 2003.Principles of Operations Management. Jay Heizer and Barry Render, 6th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2006.Statistical Quality Design and Control. Richard E. DeVor, Tsonghow Chang and John W. Sutherland, 2nd Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2007. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 5 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 7 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 5 | 6 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 7 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek | X | ||||
2 | İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | X | ||||
3 | İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak | X | ||||
4 | İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak | X | ||||
5 | İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak | X | ||||
6 | Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak | X | ||||
7 | Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak | X | ||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | X | ||||
9 | Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak | X | ||||
10 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | ||||
12 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | X | ||||
13 | İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest